25 October 2011

Y-A-Y BENCH!






I always keep my eyes peeled for a Bertoia Bench but that kinda stuff will never ever find its way to the thrifts, unfortunately. So, when I spotted something similar with a pair of Y-base legs from a distance at the Rose Bowl flea market, I zeroed in on it like a vintage vulture and knocked this bench down to $125. A little more than I normally would spend but absolutely worth it. It's made from reclaimed wood which is a plus except it's kinda prickly. I got a few nasty splinters from carrying it.

Time to dress this sexy thang up! The leafy green is from the flower market. Cactus arrangement is from my buddy who runs Branch of Life LA Lots of pretty succulents. The black print is from a fella at the flea who was selling all his works before moving to the desert. It sounded like he was taking a page out of Alexander Supertramp's book! Swoon! I love that book. And I love the desert. I had a couple of friends who went camping this past weekend at Joshua Tree and he said it was so dreamy out there. I need to go asap. Anyway, if you're feeling the Y-base as much as I am, West Elm's Y-Base coffee table is pretty handsome if I do so say so!

Also, I can't stop humming Yeah Yeah Yeah's Y-Control. Yeah. A whole lotta Y's for ya today!

30 Comments so far

  1. My boy friend is looking for one!
    I like how you dressed your.

    Have a nice day,

    ReplyDelete
  2. Love it! Y is the first letter of Banoo's name too, so we are lovin' it extraloads. Gorgeous as usual Dabster!

    ReplyDelete
  3. amazing, that looks fantastic!

    ReplyDelete
  4. It's gorgeous. And $125 is a complete bargain!

    ReplyDelete
  5. It definitely looks at home there :)

    ReplyDelete
  6. @ Johanna Tagada Thank you. Try looking for one at the flea markets to or even better, West Elm is having 20% off on their coffee tables.

    @ Süsk Süsk! We've been playing with our miniature Süsk lately. I don't know if you got the memo that we named our brassy greyhound after you. My heartmate has been calling it Süsk this and Süsk that. Okay, this is starting to sound funny. Anyway, miss ya!

    @ Anita Thank you!

    @ Evie Dear Thanks!

    @ Nat :D Thanks

    @ Jenny :) Thanks for stopping by.

    @ Lisa-Marie Thanks so much.

    @ Shannon YA!

    @ Cassie :D Thanks

    ReplyDelete
  7. dab back in action. YES. i love your reflection in the glass--HOT!
    j.

    ReplyDelete
  8. this deserves two comments. hello!

    ReplyDelete
  9. @ Jennifer Young Haha. You silly cute thing. Can you tell I wasn't wearing a shirt either? Scandalous! :D

    ReplyDelete
  10. Great score! You styled it up a treat as well!

    ReplyDelete
  11. @ Will Yay. Thanks, WilL!

    @ Cez So happy you do. Thanks!

    ReplyDelete
  12. Lots of goodies here... =)
    p.s. You should make a little book (blurb?) with your vintage vignettes. I would love to buy it!

    ReplyDelete
  13. What a great find and you dressed it up so well too! Kinda inspiring me to find a vintage bench now!

    ReplyDelete
  14. Your photography and styling skills are kind of amazing.

    ReplyDelete
  15. You did not name the DOG after me! I am so flattered, ha! Ban was just peeking over my shoulder as I laughed about it, and I explained why and he went scrolling through your blog and said "Heyyyy nice photos! It's like your blog but MUCH sunnier and nicer!".
    SHEESH.

    *inferior*
    (yet was the dog named Banoo? I DON'T THINK SO!)

    ReplyDelete
  16. wow! i want it! gimme!

    ReplyDelete
  17. @ FullCircleRetro An OLD BRAND NEW book! You're so sweet. Thank you. Ah, that sounds like fun!

    @ Jeanne Thank you! I hope you find one from the flea market.

    @ Al You are too sweet. Thank you.

    @ Süsk Oh yea! You're a badass around Old Brand New. That's right! Oh, and give Banoo a sloppy kiss for me! He's awesome Haha. You two kill me. Sunnier yes, but I don't think nicer! God, you have stairs and rooms and a rad door. Yeah. Anyway, I think I need to find a Banoo around the house.

    @ Justina Besos!

    @ Plumber Find one yourself in NYC! Or move back ;D

    @ Anna Thank you!

    ReplyDelete
  18. This looks really amazing, you have quite an eye.

    ReplyDelete
  19. Hey that looks like pressure-treated lumber, which may contain arsenic. Why not change it out and treat those sexy legs to something nice?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the heads up. I had no idea I had such toxic thing in my house. I'll keep an eye for something better to replace it.

      Delete
  20. Is that a split leaf philodendron leaf? Where do you buy just one leaf? Love it! I became obsessed with getting a fiddle leaf fig tree for our house (which is basically the same thing) but apparently they're toxic to dogs :( So awful. I guess putting it in a vase like you did is the perfect solution for placing it out of reach for a our dog. Thanks!

    http://www.aspca.org/Pet-care/poison-control/Plants/split-leaf-philodendron.aspx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Jon,

      That's most certainly a split leaf philodendron. I got it at the flower market in Downtown Los Angeles. They sell lots of single leaves. It's great and lasts for a few weeks. Hope that helps.

      Delete